Konopie to jeden z najpotężniejszych alternatywnych środków leczniczych na świecie. Wiele osób decyduje się na nie w celu uzyskania ulgi od różnych fizycznych i psychicznych objawów — w tym uczucia lęku. Niestety niektórzy doświadczają odwrotnych efektów i konopie mogą wywołać u nich ataki paniki i lęku.

Jest kilka rzeczy, które możesz zrobić. Oczywiście innych, niż zaprzestanie przyjmowania konopi. Pierwszą, najważniejszą rzeczą jest zdanie sobie sprawy z tego, co się z Tobą dzieje. Rozpoznanie objawów to pierwszy krok, radzenie sobie z nimi to następny. Wiedza to również potężne narzędzie. Są odmiany, które zostały wyhodowane specjalnie z myślą o zwalczaniu tego rodzaju odczuć.

Najlepsze jest to, że dobrym sposobem na uzyskanie ulgi jest inny kannabinoid. Czytaj dalej, aby dowiedzieć się jaki.


Lęk po konopiach — jakie to uczucie?

Lek to lęk. Wszyscy go czuliśmy. Niektórzy nazywają go „paranoją”, inni opisują go jako atak paniki. Zasadniczo jest to uczucie, że stanie się coś złego. Albo mogłoby się stać. To z kolei wywołuje reakcję fizyczną — organizm się napina. Niektórzy się pocą, innym zaczyna kołatać serce. Umysł może zafiksować się na potencjalnych zagrożeniach na dłuższy czas.

To absolutnie straszne doświadczenie. Może wystąpić samo z siebie lub wraz z innymi objawami.

Konopie — a konkretniej pewne kannabinoidy, w tym CBD i THC, w wielu przypadkach zwalczają te odczucia. Nie do końca wiadomo dlaczego, ale u niektórych przyjmowanie konopi może doprowadzić jednak do powstawania tych samych nieprzyjemnych, uciążliwych objawów.

Jak rozpoznać atak paniki wywołany przez konopie

Pierwszym problemem jest oczywiście trudność w dokładnym określeniu tych odczuć. To również może doprowadzić do wystąpienia lęku. Co więcej, wiele osób próbuje konopi w celu złagodzenia takich objawów, nawet jeśli ich nie rozpoznają. Wielu ludzi określających się jako „użytkownicy rekreacyjni” to tak naprawdę osoby leczące się samodzielnie, próbujące złagodzić codzienne napięcie i stres oraz uczucie lęku im towarzyszące.

Jednak jeśli po zapaleniu zaczynasz się czuć gorzej zamiast lepiej, to jest to jedna z oznak.

Kolejnym objawem jest chęć sprawdzenia, czy za oknem nie czyhają policjanci. O ile nie obrabowałeś ostatnio banku, to ta „rzeczywistość”, o którą możesz się martwić nie będzie miała miejsca.

Musisz się obserwować w takich sytuacjach, co nigdy nie jest łatwe.

Jednakże jeśli czujesz ten objaw po tym, jak zapalisz, to nie panikuj. Właściwie to najgorsza rzecz, jaką możesz zrobić. Możesz sobie całkiem szybko poradzić z tym uczuciem, a kiedy się skończy, nie martw się. Zawsze możesz kupić inną odmianę, która nie ma tendencji do wywoływania takich skutków.

Jak rozpoznać atak paniki wywołany przez konopie

Jak złagodzić atak paniki

Jeśli zdasz sobie sprawę, że masz atak paniki albo czujesz wzrastające uczucie lęku wywołane przez konopie, to dobrze. To pierwszy krok.

Po drugie oddychaj głęboko. Spróbuj osadzić się w „teraz”. To pozwoli Ci podjąć natychmiastowe, konkretne kroki, aby pozbyć się tego uczucia. Wyjście na zewnątrz na kilka chwil również może zadziałać. Tak samo szybki prysznic. A nawet wsadzenie głowy pod strumień zimnej wody spływającej na kark.

Po trzecie, spróbuj coś zjeść lub wypić. Będzie to miało natychmiastowy wpływ na substancje chemiczne w Twoim krwiobiegu. Również bardzo ważne jest to, co jesz lub pijesz. Spróbuj wypić szklankę lemoniady lub zjeść kawałek świeżego mango. Cytryny i mango są naładowane terpenami — tak samo jak konopie. A terpeny takie jak pinen, mircen i kariofilen zwalczają uczucie lęku. Można znaleźć je też w innych pokarmach, takich jak owoce cytrusowe.

Skoro już mniej lub bardziej się ogarnąłeś, to pozostań fizycznie i psychicznie „zajęty”. Możesz posłuchać muzyki. Możesz pójść na zakupy (choć prowadzenie samochodu to zły pomysł). Możesz posprzątać piwnicę. Chodzi o to, że im więcej się ruszasz, tym lepiej się czujesz. Im bardziej skupiasz swoją uwagę na tu i teraz, tym mniej Twój mózg skupi się na nieprzyjemnych odczuciach.

Pamiętaj, że to nie będzie trwać wiecznie.

CBD Olej 15% (1500mg)
THC: 0.2%
CBD: 15%
CBD per drop: 7,5mg
Nośnik: Olive Oil

Kup CBD Olej 15% (1500mg)

Zmień kannabinoidy

Denerwujesz się za każdym razem, kiedy bierzesz bucha zawierającego THC? Jeśli tak, to czas na poważną dyskusję z samym sobą. Możesz być jedną z tych osób, dla których konopie nie są tak dobre. To nie koniec świata.

Ale zanim dojdziesz do tego wniosku, rozważ inne alternatywy.

Pierwszą jest dowiedzenie się — jeśli możesz — które odmiany konopi są hodowane konkretnie z myślą o obniżeniu lęku. Poszukaj przewodników dla użytkowników. Generalnie, im bardziej „owocowy” aromat konopi, tym mniej lęku wywoła. Czemu? Za sprawą tych samych substancji chemicznych, które występują w owocach cytrusowych.

Konopie z niższą zawartością THC wywołują mniej ataków lęku u palaczy. Ponadto, CBD w ogóle nie wywołuje ataków paniki. Jeśli to jednak THC wywołuje u Ciebie dreszcze, to może będziesz musiał się obyć bez niego.

Zmień kannabinoidy

CBD jako sposób na ataki paniki

CBD również jest kannabinoidem. Co więcej, osoby, które doświadczają ataków paniki wywołanych przez THC mogą się przekonać, że kannabidiol jest ich pierwszą i najlepszą linia obrony. CBD występuje naturalnie w roślinach konopi. Może, tak jak THC, być uzyskiwane w wyższym stężeniu w różnych odmianach. Właściwie to niektóre odmiany konopi mają jedynie śladowe ilości THC.

CBD ma również bezpośredni wpływ na to, jak THC działa w krwiobiegu. Wciąż nie wiadomo dokładnie, jak to się dzieje, jednakże jednym z odnotowanych wpływów CBD jest pomoc w łagodzeniu psychoaktywnego działania THC.

Jeśli doświadczałeś tego typu reakcji w przeszłości, to teraz nadszedł czas, aby odzyskać kontrolę. Są jeszcze lepsze wieści. Nie oznacza to zrezygnowania w ogóle z THC. Zapoznaj się z różnymi odmianami. Wiele odmian z wysoką zawartością THC jest hodowanych również z myślą o wysokiej zawartości CBD. To może wystarczyć. Kilka kropel oleju CBD pod język przed paleniem może być rozwiązaniem.

External Resources:
  1. The role of cannabis in treating anxiety: an update : Current Opinion in Psychiatry https://journals.lww.com
  2. Cannabinoid-related agents in the treatment of anxiety disorders: current knowledge and future perspectives https://www.ncbi.nlm.nih.gov
  3. A positive association between anxiety disorders and cannabis use or cannabis use disorders in the general population- a meta-analysis of 31 studies | BMC Psychiatry | Full Text https://bmcpsychiatry.biomedcentral.com
  4. A community survey of adverse effects of cannabis use - PubMed https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov
  5. [The role of the endocannabinoid system in the regulation of endocrine function and in the control of energy balance in humans] - PubMed https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov
  6. Multiple Mechanistically Distinct Modes of Endocannabinoid Mobilization at Central Amygdala Glutamatergic Synapses https://www.ncbi.nlm.nih.gov
  7. Systematic review: Efficacy and safety of medical marijuana in selected neurologic disorders https://www.ncbi.nlm.nih.gov
  8. Symptoms of anxiety and risk of coronary heart disease. The Normative Aging Study - PubMed https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov
  9. The Bivalent Rewarding and Aversive properties of Δ9-tetrahydrocannabinol are Mediated Through Dissociable Opioid Receptor Substrates and Neuronal Modulation Mechanisms in Distinct Striatal Sub-Regions | Scientific Reports https://www.nature.com
  10. SAGE Journals: Your gateway to world-class journal research https://journals.sagepub.com
  11. ​Why Pot Makes You Paranoid—but Mellows Out Your Buddies https://www.menshealth.com
  12. Estrogen increases cannabis sensitivity, study shows https://www.sciencedaily.com
  13. Rapid CB1 cannabinoid receptor desensitization defines the time course of ERK1/2 MAP kinase signaling https://www.sciencedirect.com
  14. Regulation of CB1 cannabinoid receptor internalization by a promiscuous phosphorylation-dependent mechanism https://www.ncbi.nlm.nih.gov
  15. Reversible and regionally selective downregulation of brain cannabinoid CB1 receptors in chronic daily cannabis smokers https://www.ncbi.nlm.nih.gov
  16. Low-dose THC can relieve stress; more does just the opposite https://www.sciencedaily.com
Oświadczenie:
Te treści służą wyłącznie do celów edukacyjnych. Podane informacje pochodzą z badań zebranych ze źródeł zewnętrznych.

MASZ 18 LAT LUB WIĘCEJ?

Treści na RoyalQueenSeeds.com są odpowiednie jedynie dla osób dorosłych i są zarezerwowana dla osób pełnoletnich.

Upewnij się, że znasz prawo obowiązujące w swoim kraju.

Klikając WEJDŹ, potwierdzasz,
że masz ukończone
18 lat lub więcej.