💥5 NASION GRATIS, jeśli wydasz 65 EUR w Black Friday i wpiszesz kod BF22D4F💥

By Luke Sumpter


Wszyscy to znamy: po zaciągnięciu się zbyt wiele razy lub zbagatelizowaniu mocy produktu jadalnego doświadczyłeś haju, którego końca nie możesz się doczekać. Na szczęście jest nadzieja. W przeciwieństwie do innych substancji psychoaktywnych, nigdy nie doszło do śmiertelnego przedawkowania THC.

To powinno zapewnić Ci poczucie spokoju — bez względu na to, jak źle, paranoicznie lub nieswojo możesz się czuć, „niepożądany” haj zawsze zniknie bez żadnych długoterminowych skutków ubocznych. Chociaż czas jest jedyną prawdziwą metodą usuwania THC z organizmu, istnieje kilka skutecznych sposobów na zmniejszenie skutków marihuany.

Planowanie z wyprzedzeniem: tolerancja i metody konsumpcji

Planowanie z wyprzedzeniem: tolerancja i metody konsumpcji

Wielu doświadczonych użytkowników marihuany uważa się za mistrzów w zakresie swojego poziomu tolerancji, ale większość z nas od czasu do czasu zobaczy w lustrze upalonego zombie. Dzieje się tak zwłaszcza w przypadku spotkań towarzyskich lub palenia w małych pomieszczeniach, gdzie spożywa się dużo marihuany; może minąć kilka minut, zanim zorientujesz się, ile THC zażyłeś.

Coś, co zaskakuje doświadczonych i początkujących palaczy to nowe metody spożywania THC. Koncentraty mają znacznie wyższą zawartość tego psychoaktywnego kannabinoidu niż kwiaty, dzięki czemu mają silniejsze działanie. Produkty jadalne, które są wytwarzane z masła konopnego lub ekstraktów marihuany znane są z krzyżowania planów ze względu na przytłaczające efekty, które rozpoczynają się z godzinnym opóźnieniem.

Koncentraty lub daby mogą zawierać 70% i więcej THC! Ostrożnie eksperymentuj z nowymi odmianami i substancjami. Choć próbowanie różnych form cannabis jest ekscytujące, zawsze najlepiej dać swojemu organizmowi wystarczająco dużo czasu na przystosowanie się do nowych metod.

Jak długo trwają efekty marihuany?

Długość haju cannabis zależy od kilku zmiennych, ale metoda konsumpcji odgrywa prawdopodobnie największą rolę.

Skutki palenia lub waporyzacji konopi są zwykle odczuwalne w ciągu kilku minut, osiągają maksimum po około 10–30 minutach i utrzymują się przez 1–3 godziny, w zależności od mocy odmiany.

Jak długo trwają efekty marihuany?

Ale co się stanie, jeśli zjesz marihuanę? Produkty jadalne przechodzą przez przewód pokarmowy zanim trafią do wątroby. Kiedy docierają do tego niezwykle ważnego organu, enzymy przekształcają THC w silniejszą cząsteczkę znaną jako 11-hydroksy-THC. Powoduje to, że te produkty wywołują swoje efekty w ciągu 1–2 godzin i utrzymują się 6–8 godzin.

Jak długo trwają efekty marihuany?

CBD: naturalne łagodzenie THC

Konopie to coś więcej niż tylko THC. Dziesiątki innych kannabinoidów, terpenów i flawonoidów znajdują się w tych samych trichomach co THC. CBD (kannabidiol) jest drugim najobficiej występującym kannabinoidem w roślinach cannabis i jest związkiem najbardziej rozpoznawalnym ze względu na swój potencjał medyczny. Jeśli chodzi o nieprzyjemne doznania związane z THC, CBD naturalnie łagodzi jego skutki.

THC wiąże się z receptorami kannabinoidowymi w ludzkim układzie endokannabinoidowym, wywołując efekty psychotropowe. W obecności CBD, THC pełne wiązanie jest częściowo ograniczone, co wywołuje mniej odczuwalne efekty.

Chociaż CBD nie wywołuje efektów psychotropowych, powoduje przyjemne uczucie uspokojenia, które może pomóc zwolnić tętno i złagodzić niepokój po spożyciu zbyt dużej ilości THC.

Ćwiczenia

Ćwiczenia są jednym z najlepszych sposobów na zmniejszenie niepożądanych skutków zbyt dużej ilości marihuany. Badania sugerują, że endokannabinoid anandamid[1] jest odpowiedzialny za to, co jest powszechnie określane jako „euforia biegacza”. Chociaż zjawisko to było w dużej mierze przypisane endorfinom, obecnie badania pokazują, że endokannabinoidy mogą mieć z nim więcej wspólnego.

W jaki sposób haj biegacza wpływa na THC? Zasadniczo bieganie lub wykonywanie innych rodzajów ćwiczeń może złagodzić stres związany ze zbyt szybkim spożywaniem konopi. Co więcej, ćwiczenia mogą być świetnym sposobem na odwrócenie uwagi od skutków marihuany i wprowadzenie świeżego powietrza do płuc. Jeśli bieganie nie jest Twoją ulubioną aktywnością, szybki spacer to również świetny sposób na rozruszanie się i oderwanie umysłu od doświadczanych efektów marihuany.

Joga i pilates, które opierają się na prawidłowym oddychaniu, są świetnymi ćwiczeniami fizycznymi niwelującymi skutki marihuany. Nie tylko koncentrujesz się i wzmacniasz oddech, ale także zwiększasz przepływ krwi do innych części ciała, odwracając uwagę od efektów zachodzących w mózgu.

Ćwiczenia

Jedzenie i woda

Zawsze dobrze jest nawodnić się po spożyciu konopi indyjskich — zwłaszcza jeśli przesadziłeś z ilością. Oprócz zwykłego efektu suchych ust, woda i inne płyny utrzymują silną obronę organizmu i czujność. To samo dotyczy jedzenia. Anegdotyczne badania od dawna twierdzą, że spożywanie pokarmów bogatych w tłuszcz umożliwia organizmowi szybszy metabolizm THC. To czy to prawda, czy nie, nie zostało jeszcze oficjalnie rozstrzygnięte. Jeśli masz wątpliwości, prawdopodobnie warto coś zjeść.

Czarny pieprz

Wiele osób uważa, że wąchanie lub żucie ziaren pieprzu daje niemal natychmiastowe rezultaty w redukcji nadmiernych efektów THC. Okazuje się, że istnieją prawdziwe dowody na związek między pieprzem a marihuaną.

Znany badacz konopi indyjskich i innowator „efektu świty”, Ethan Russo, opublikował recenzję naukową w British Journal of Pharmacology[2], powołując się na „fitokannabinoidowo-terpenoidowy efekt czarnego pieprzu[3]” z THC.

Zasadniczo beta-kariofilen i inne terpenoidy występujące w pieprzu wiążą się z tymi samymi receptorami endokannabinoidowymi co THC. W połączeniu dają efekty terapeutyczne. Podobne działanie mają cytryny (zawierające limonen) i orzeszki piniowe (pinen).

Czarny pieprz

Wykorzystanie limonenu do złagodzenia efektów THC

Limonen może przynieść ulgę, jeśli poczujesz, że doświadczane przez Ciebie efekty są zbyt mocne. Ta odświeżająca cząsteczka dodaje energii umysłowi i łagodzi nerwy. Badania na zwierzętach wykazały[4], że ten terpen pomaga stłumić napięcie i niepokój — uczucia związane z paleniem zbyt dużej ilości zioła.

Kilka odmian konopi zawiera limonen, ale nie musisz spożyć więcej zioła, aby poczuć efekty. Wiele owoców również zawiera ten terpen w dużych ilościach, w tym cytryny.

Jeśli po paleniu czujesz się nieswojo, dodaj skórkę cytryny do ciepłej wody, aby przygotować kojącą herbatę. Dodaj także trochę imbiru, aby uzyskać dodatkowy smak i poczuj, jak limonen zaczyna działać.

Pinen — kolejny terpen, który może poprawić nastrój

Pinen to kolejny terpen występujący w wielu odmianach konopi. Cząsteczka ta pojawia się również w naturze i stanowi podstawę przyjemnego zapachu lasów sosnowych. Badacze nazwali pinen „cudownym darem natury[5]” ze względu na szeroki wachlarz korzystnych właściwości.

Pinen wykazuje między innymi zdolność zmniejszania ruminacji. Po spożyciu zbyt dużej ilości THC, umysł ma tendencje do nadmiernego myślenia i postrzegania nawet przyziemnych rzeczy w głęboki i filozoficzny sposób. Czasami może to przytłoczyć palacza i wprowadzić go w spiralę myśli, która wywołuje uczucie paniki. Pinen może pomóc położyć kres tym niekorzystnym procesom myślowym, łagodząc nadaktywność umysłu.

Olejki eteryczne z eukaliptusa i olibanum zawierają duże ilości pinenu. Umieść kilka kropli na palniku z olejkami eterycznymi i pozwól, aby aromat wypełnił pomieszczenie. Wprowadzisz pinen do swojego krwiobiegu z każdym powolnym i miarowym wdechem.

Pinen — kolejny terpen, który może poprawić nastrój

Spróbuj odwrócić swoją uwagę

Po wprowadzeniu terpenów do organizmu spróbuj odwrócić uwagę od tego, jak się obecnie czujesz. Jeśli nie możesz poradzić sobie z tym jak się czujesz, następnym krokiem jest chwilowe zapomnienie o tym.

Twój mózg może przetwarzać tylko ograniczoną ilość informacji w jednym momencie. Powtarzalne i pełne informacji zadania odwrócą Twoje emocje od uczucia haju. Graj w gry wideo lub przejrzyj Instagram, aby zająć swój mózg, aż efekty zaczną ustępować.

Gdy zagłębisz się w grę lub media społecznościowe, zaczniesz odczuwać, że powracasz do stanu trzeźwości. Twój oddech zwolni, a ruminacje zanikną.

Alternatywnie, możesz spróbować wymienionych poniżej czynności, aby oderwać się od myślenia o haju:

  • Idź na spacer: wybierz się na krótki spacer po okolicy, aby oczyścić umysł i pomóc organizmowi w szybszym metabolizowaniu THC.
  • Wypróbuj aplikację do medytacji: medytacja ma na celu odwrócenie uwagi od naszych myśli i emocji. Wypróbuj aplikację do medytacji, aby zwiększyć komfort.
  • Spędź czas w swoim pokoju do uprawy lub ogrodzie: spędzanie czasu w pobliżu roślin konopi może wydawać się kontraproduktywne, gdy jesteś na haju. Jednak przebywanie w takim miejscu wnosi dobre wibracje, a skupienie się na dbaniu o rośliny odwróci Twoją uwagę od bezsensownego martwienia się o siebie.
  • Przeczytaj książkę: dobra powieść świetnie działa jeśli chodzi o wyciągnięcie umysłu z teraźniejszości i przeniesienie go w głąb alternatywnego świata.
  • Ugotuj coś: gotowanie wprowadza umysł w stan zen. Włącz dobry podcast, skupiając się na siekaniu warzyw, mieszaniu przypraw i gotowaniu pysznego posiłku, aby zaspokoić zwiększony apetyt.
  • Obejrzyj wspaniały film: podobnie jak czytanie książki, filmy fantasy zanurzą Cię w niesamowitym doświadczeniu i pomogą Ci zapomnieć o haju. Oczywiście „Władca pierścieni” pozostaje najlepszym filmem w tym gatunku.
Spróbuj odwrócić swoją uwagę

Zimny prysznic

W ten sam sposób, w jaki rozpryskiwanie wody rano na twarz ożywia Cię po przebudzeniu, wzięcie zimnego prysznica to niezawodny sposób na odwrócenie uwagi ciała i mózgu od haju. Chociaż na początku może to wydawać się szokujące, zimny prysznic to sprawdzona metoda wyrwania się z myśli o zbyt mocnych efektach marihuany. Nawet jeśli nie obniża poziomu THC we krwi, zimna woda pobudza zmysły.

Rozluźnij centralny układ nerwowy

Stan naszego układu nerwowego w dużej mierze decyduje o tym, jak się czujemy z minuty na minutę. Współczulny układ nerwowy jest związany z reakcją walki lub ucieczki, podczas gdy przywspółczulny układ nerwowy dba o odpoczynek i funkcje trawienne.

Na szczęście istnieją sposoby na „włączenie” przywspółczulnego układu nerwowego, aby zmniejszyć uczucie zdenerwowania lub zmartwienia. Głębokie i powolne[6] oddychanie przeponowe wystarcza, aby przesunąć układ nerwowy w stan przywspółczulny. Włącz zatem relaksującą, pozytywną piosenkę i zrób wdech licząc do 5, przytrzymaj i policz do 5 i wydychaj licząc do 5. Powtarzaj przez czas trwania utworu muzycznego.

Dobranoc!

Jeśli czas jest jedyną zmienną, która całkowicie usuwa poziom THC z krwi, nie możemy wymyślić lepszego sposobu na zabicie czasu niż drzemka. Tylko uważaj na zbyt długie spanie, ponieważ może spowodować „zielonego kaca” i uczucie wyczerpania i wycieńczenia.

Dobra, 30–45-minutowa drzemka powinna wystarczyć, aby większość osób obudziła się bardziej trzeźwa i wypoczęta. Łatwiej to powiedzieć niż zrobić w zależności od spożytej przez Ciebie odmiany. Jeśli paliłeś odmiany indica lub z dominacją genów indica, sen powinien być rozsądnym przedsięwzięciem. Z drugiej strony sativa może utrudniać nawet siedzenie w bezruchu!

Porozmawiaj z przyjaciółmi

Odrobina otuchy może zdziałać wiele. Trudno jest wyrwać się z własnych emocji, gdy jest się na haju. Jeśli jesteś z bliskimi przyjaciółmi, powiedz im, jak się czujesz. Mogą zaoferować świeże spojrzenie, zapewnić Cię, że nie umierasz i prawdopodobnie rozśmieszyć Cię i sprawić, że poczujesz się lepiej.

Jeśli jesteś sam, zadzwoń do trzeźwego przyjaciela. Powiedz mu dokładnie, jak się czujesz i dlaczego. Samo wyznanie prawdopodobnie wystarczy, abyś poczuł się lepiej. Słuchaj swojego przyjaciela uważnie i pozwól mu wyprowadzić się z obsesyjnych myśli.

External Resources:
  1. Exploring The Molecular Basis Of “Runner’s High” http://cen.acs.org
  2. Taming THC: potential cannabis synergy and phytocannabinoid-terpenoid entourage effects https://www.ncbi.nlm.nih.gov
  3. The cannabinoid CB2 receptor-selective phytocannabinoid beta-caryophyllene exerts analgesic effects in mouse models of inflammatory and neuropathic pain - ScienceDirect http://www.europeanneuropsychopharmacology.com
  4. Effects of Limonene on Chronic Restraint Stress-Induced Memory Impairment and Anxiety in Male Rats | SpringerLink https://link.springer.com
  5. Biomolecules | Free Full-Text | Therapeutic Potential of α- and β-Pinene: A Miracle Gift of Nature https://www.mdpi.com
  6. The physiological effects of slow breathing in the healthy human https://www.ncbi.nlm.nih.gov
Oświadczenie:
Te treści służą wyłącznie do celów edukacyjnych. Podane informacje pochodzą z badań zebranych ze źródeł zewnętrznych.

MASZ 18 LAT LUB WIĘCEJ?

Treści na RoyalQueenSeeds.com są odpowiednie jedynie dla osób dorosłych i są zarezerwowana dla osób pełnoletnich.

Upewnij się, że znasz prawo obowiązujące w swoim kraju.

Klikając WEJDŹ, potwierdzasz,
że masz ukończone
18 lat lub więcej.